10:47 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دانشگاه امیرکبیر

تدوین "دانش فنی تولید سیال تکمیل چاه‌های نفت و گاز"
پایگاه خبری راد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران با هدف تدوین «دانش فنی تولید سیال تکمیل چاه‌های نفت و گاز» قرارداد همکاری منعقد کردند.
بومی‌سازی دستگاه تست نشر آوایی برای پایش خوردگی در مخازن
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در یک شرکت دانش‌بنیان در مطالعات اخیر خود موفق به بومی‌سازی تکنولوژی ساخت دستگاه تست نشر آوایی برای پایش خوردگی در مخازن شدند.
بازیافت مواد شیمیایی و اسیدها با کیت‌های جاذب مواد شیمیایی
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر کیت‌های جاذب مواد شیمیایی را تولید کردند که به گفته آنها این محصول با جامد کردن پسماند مواد ریخته شده، باعث سهولت و سرعت جمع‌آوری می‌شود.
موفقیت محققان دانشگاه امیرکبیر در تولید جوهر نمایشگرها
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دانش فنی جوهرهای الکتروفورتیک کپسول شده در EPD برای تولید کتاب‌های الکترونیکی، روزنامه‌های الکترونیکی، مجلات و اسناد الکترونیکی دست یافتند.
ارائه نشانگرهایی برای شناسایی تصاویر لرزه‌نگاری در کشور
پایگاه خبری راد: محققان دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ارائه راهکاری برای پردازش تصاویر داده‌های لرزه‌نگاری جهت عملیات اکتشافات منابع هیدروکربوری شدند.
در مقیاس کلان در دوره سرد ناهنجار قرار داریم
پایگاه خبری راد: نشست‌های هم‌اندیشی ملی درباره موافقت‌نامه اقلیمی پاریس، به‌همت معاونت پژوهشی دانشگاه تهران برگزار شد.
چرا در خودروسازی با صنعت مونتاژی و گران روبرو هستیم، اما در ساخت موشک پیشرفت کرده‌ایم؟
پایگاه خبری راد: دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی به تحلیل بیانیه "گام دوم انقلاب" با تمرکز بر پیشرفت‌های علمی دوران چهل ساله‌ انقلاب و افق‌های پیش‌رو در این زمینه پرداخت و گفت: دلیل این‌که چرا در صنایع موشکی که به لحاظ دانشی، بسیار پیچیده و پیشرفته است، از ظرفیت و توان دانشمندان و دانشگاهیان ما استفاده شده، اما در صنایع خودروسازی استفاده نشده، این است که در کشور «مدیریت کارمندی» که مدیریتی غیر علمی و غیرانقلابی است، حاکم بوده و «مدیریت جهادی و انقلابی» در این حوزه حاکم نبوده است.
حضور واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و بانک‌های مختلف در دانشگاه امیرکبیر
پایگاه خبری راد: معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این‌که سیاست‌های این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه ایجاد ارتباط با صنایع است، از ارتباط این دانشگاه با بانک‌ها و صنایع مختلف خبر داد.
سهم ایران از گیم تقریباً صفر است
پایگاه خبری راد: رییس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این‌که مرکز نوآوری دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر و بانک ملت در سه زمینه هوش، رباتیک و گیم فعالیت خواهند کرد، گفت: گیم در حال حاضر چهارمین بیزینس بزرگ دنیاست و سهم ما به عنوان جمهوری اسلامی از این بیزینس تقریباً صفر است.
پایش سطح زیر کشت سیب‌زمینی با فناوری فضایی بومی/تعریف پروژه‌های فضایی جدید برای ۲ دانشگاه
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به همکاری این وزارتخانه با سایر دستگاه‌ها برای پایش منابع آب و سطح زیر کشت محصولات، گفت: از روز گذشته پایش سطح زیر کشت سیب‌زمینی را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی آغاز کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این سامانه را در سراسر کشور توسعه دهیم.
از گام‌های موثر در "ژنتیک درمانی" تا امیدی نو برای درمان سرطان
پایگاه خبری راد: رییس دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت اصلاح دید مسؤولان نسبت به فناوری‌های نوین و اهمیت فرهنگ‌سازی در این راستا، گفت: در همه جای دنیا تولید یک فرآورده و محصول جدید سلامت‌محور بین ۵ تا ۱۰ سال زمان می‌برد، بنابراین تصور سریع بازده بودن درآمد ناشی از فناوری دانش‌محور مانند سایر حیطه‌های فناوری اشتباه بزرگی است.
برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر برای توسعه ارتباط با صنعت
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه ارتباط با صنعت، گفت: ما در این راستا راهبرد "درهای باز دانشگاه" را در نظرگرفته‌ایم و برای اجرای کامل آن باید انعطاف لازم را داشته باشیم.‌
درون سوزها عامل اصلی آلودگی هوا
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر گفت: اصل آلایندگی در تهران و شهرهای بزرگ از همین موتورهای درون‌سوز خودروها است.
اطلاع از ارتفاع پرتابی "پیام" در ۳۰۰ ثانیه فعالیت GPS ایرانی
پایگاه خبری راد: مدیر پروژه ماهواره "پیام" دانشگاه امیرکبیر درباره این ماهواره گفت: در ۳۰۰ ثانیه (۵ دقیقه) GPS ماهواره داده‌هایی ارسال شد که متوجه شدیم ماهواره تا چه ارتفاعی پرتاب و در کجا متوقف شده است.
ساخت دومین ماهواره امیرکبیر با دقت ۴۰ برابر بیشتر
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طراحی و ساخت دومین ماهواره دانشگاه امیرکبیر با دقت ۴۰ برابر بیشتر نسبت به ماهواره پیام خبر داد و گفت: علاوه بر آن ماهواره "ظفر" دانشگاه علم و صنعت تا شهریورماه و ماهواره "ناهید ۲" تا خردادماه سال آینده تحویل داده خواهد شد.